1 травня в Україні запустили довгоочікувану систему перенесення мобільних номерів — Mobile Number Portability (MNP). Це означає, що тепер будь-який абонент мобільного зв'язку в Україні може перейти до іншого оператора, повністю зберігши свій номер. Згідно з даними Українського державного центру радіочастот (УДЦР), за місяць послугою скористалися майже 20 тисяч осіб: понад 6 тисяч абонентів вже поміняли оператора, ще близько 13500 заявок знаходяться в обробці.
Досвід європейських країн показує, що поява MNP значно посилює конкуренцію на ринку зв'язку. Адже «старі» оператори стільникового зв'язку, що вийшли на ринок раніше за інших гравців, втрачають можливість утримувати клієнта за допомогою штучно створеної «прив'язки» до його номеру і змушені включатися в реальну боротьбу за абонента шляхом збільшення покриття, рівня обслуговування і співвідношення ціна/якість. Однак до недавнього часу Україна була чи не єдиною європейською країною, в якій для абонентів мобільного зв'язку була недоступна послуга MNP. А сьогодні ми пишаємося тим, що компанія «ЕС АЙ ЦЕНТР» взяла активну участь у запуску цієї віхової для українського ринку телекомунікацій послуги. Однак шлях до успішного завершення проекту був довгим і тернистим.
Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) «Про затвердження Положення про надання послуг з перенесення абонентських номерів та використання персональних номерів» було прийнято ще в квітні 2013 року. Запуск послуги планували вже 20 грудня 2013 року. Але в тому році MNP так і не була запущена.
Знову до цієї теми повернулися в липні 2015 року. Тоді НКРЗІ затвердила «Порядок надання послуг з перенесення абонентських номерів». В Українському державному центрі радіочастот (УДЦР) заявили, що переносити свої номери в мережі інших операторів українці зможуть вже в 2016 році.
Компанія «ЕС АЙ ЦЕНТР» підключилася до процесу восени 2015 року, коли НКРЗІ опублікував оголошення про тендер на порталі держзакупівель.
25 січня 2017 в УДЦР були оголошені результати тендеру з розробки та впровадження Автоматизованої системи «Централізована база даних перенесених номерів». Переможцем торгів було визнано ТОВ «Діалінк» з рішенням від литовської «медіафон» вартістю 71,774 млн грн. Компанія «Ес Ай Центр» оскаржила результат конкурсних торгів в Антимонопольному комітеті України. 18-го березня відомство, визнавши доводи «ЕС АЙ ЦЕНТР» справедливими, зобов'язало УДЦР скасувати всі результати, прийняті після розкриття пропозицій учасників в ході тендера.
21 квітня УДЦР провів повторну оцінку пропозицій конкурсних торгів і переможцем на цей раз була визнана «ЕС АЙ ЦЕНТР», оскільки запропонувала найбільш оптимальне за ціною і якістю рішення в партнерстві зі словенською Teletech. Вартість проекту компанія оцінила в 39,582 млн грн (майже на 32 млн грн менше попереднього переможця тендера).
Здавалося б, в проекті MNP поставлена жирна крапка, проте сторона, що програла — компанія «Діалінк» — не погодилася з таким станом речей і подала в загальній сумі близько 20 судових позовів до судів різних інстанцій.
А далі закрутився потужний вир подій: 51 скарга з боку «ЕС АЙ ЦЕНТР» на захист позиції, близько десяти прес-конференцій, кілька журналістських розслідувань, два звернення в Антимонопольний комітет України, 68 судових засідань у всіх судових інстанціях — Господарському та Адміністративному судах з апеляціями і касаціями, а також одним позовом до Верховного Суду України. Числені судові суперечки призвели до кількох перенесень термінів запусків послуги MNP.
І ось майже через 3,5 роки напруженої роботи проект по «звільненню користувачів від мобільного рабства» був завершений посилання — 1 травня 2019 сервіс MNP успішно стартував. За місяць, що пройшов з моменту старту, сервісом скористалися близько 20 тисяч абонентів.
«Це був дуже складний і незвичайний проект. Вперше нам довелося багато разів відстоювати свою позицію в судах та Антимонопольному комітеті. Кілька разів проект був на межі зриву, часом нам здавалося, що MNP ніколи не прийде в Україну. Однак наша наполегливість, бажання знайти компроміс і високий рівень компетенцій технічних фахівців допомогли довести проект до успішного фіналу. Ми дуже раді, що взяли активну участь в найважливішому для українського ринку телекомунікацій проект, який в підсумку звільнив абонентів від горезвісного мобільного рабства», — зазначив Дмитро Зарахович, генеральний директор компанії «ЕС АЙ ЦЕНТР» і холдингу SoftInvest Holding.